ARRIBA L’ESTIU, UN COP MÉS AMB MASSA COSES SENSE RESOLDRE PER AL PERSONAL DE BIBLIOTEQUES
VOLEM LA COMISSIÓ XBM JA!
Hem reclamat a la Diputació diverses vegades la convocatòria de la Comissió XBM, que entenem que s’ha de constituir en el marc de la Mesa General de Negociació de personal funcionari, i depenent de la mateixa, que és la Mesa on hi som els quatre sindicats que representen al personal de la Diputació de Barcelona. A les anteriors convocatòries, amb l’excusa que un sindicat havia declarat que les treballadores de la Xarxa treballaven més hores i jornades, la Corporació no ha volgut tractar altres qüestions que afecten a les bibliotecàries, a banda de la jornada. Aquí exposem alguns dels temes que volem incloure dins la Comissió XBM i detallem la seva problemàtica
PSICOSOCIALS, HIGIENE, ERGONOMIA, SEGURETAT I SALUT A LES BIBLIOTEQUES
Som conscients de les deficiències que pateixen els equipaments bibliotecaris, especialment en el funcionament dels aparells de climatització. Les temperatures mínimes i màximes al centre de treball admeses per la normativa són d’entre 17º C i 27º C. Si patiu qualsevol registre fora d’aquest tram, i qualsevol malestar a causa del mateix, informeu-ne la referent de Recursos Humans de la Gerència de Serveis de Biblioteques, Paqui Manjón Manjón (a/e: manjonmf@diba.cat), amb còpia a l’Oficina de Prevenció de Riscos Laborals de Minerva (a/e: o.prevencioderiscos@diba.cat), i amb còpia al compte de correu dels Delegats i Delegades de Prevenció de la CGT (a/e: cgt.delegatsp@diba.cat). Recordem a la Corporació que queda pendent la correcta climatització dels bibliobusos de la Xarxa.
Cada vegada hi ha més equipaments bibliotecaris que no compleixen la normativa de seguretat vigent i, malgrat que els Ajuntaments no solucionen aquests problemes, el personal directiu rep pressions amb la intenció que els equipaments estiguin oberts al públic. Si us trobeu en aquest cas heu de comunicar la incidència també a la persona referent tècnica de la Unitat de Seguretat, Higiene i Ergonomia de Biblioteques, Montse Arráez, arraezcm@diba.cat.
SENSE RESPOSTA
Seguim sense resposta sobre la petició que vam registrar a RRHH de Minerva sobre l’aplicació del Pla d’estabilitat signat el 2016 (https://bit.ly/3vCdKnA). Al punt 1 de l’apartat tercer del mateix es recull que el personal funcionari interí que ocupi una vacant de plantilla (no suplència) durant 6 mesos sense cap avaluació negativa serà nomenat fins a provisió reglamentària. Aquests últims mesos hem constatat algunes irregularitats respecte a la finalització de nomenaments d’algunes treballadores. Quan demanem a RRHH de Minerva explicacions sobre aquests casos, habitualment, no rebem cap resposta.
Informem a les treballadores que quan des de la Gerència se us comunica que ha finalitzat un nomenament per un informe desfavorable teniu el dret de veure aquest informe i, només si esteu d’acord, signar-lo. Hem detectat que en més d’un cas s’utilitza aquest suposat “informe desfavorable” de la Gerent o de les caps immediates per a justificar la finalització d’un contracte sense que existeixi realment aquest informe. Si us trobeu en aquest cas reclameu l’informe i poseu-vos en contacte amb cgt@diba.cat
CONTROL HORARI
Segons l’increïble informe de la Corporació resulta que el 80% del personal de la XBM treballa menys hores i un 67% treballa menys jornades, segons us vam explicar al comunicat del 18 de març passat (https://bit.ly/3RphBQR). Aquesta afirmació contrasta enormement amb la realitat de les biblioteques. Afirmem que el personal de les biblioteques treballa més jornades i més hores que les que els hi pertoquen. Reclamem que s’instal·li un rellotge a cada biblioteca per al control horari. Recordem a la Gerent que qualsevol canvi en les condicions de treball del personal s’ha de portar a la Mesa de Negociació amb la part social. Les plantilles horàries que proposa la Gerència no poden ser una imposició unilateral, s’han de consensuar amb els sindicats a la MGNpf. També s’ha d’augmentar la retribució dels dissabtes per a aquelles treballadores que treballen aquest dia en horari de matí i tarda.
LES BORSES DE TREBALL
Reclamem un cop més que el personal sàpiga en quina posició de la borsa es troba. Recordem que hi ha borses, com la de tècnic auxiliar de conductor de bibliobús, que està esgotada i que s’hauria de tornar a convocar. El sistema de crida de la Gerència s’assembla més a un canvi de cromos (en aquest cas biblioteques) que no pas a una borsa de treball. La borsa de tècnic superior en documentació per cobrir places de categoria A1 funciona segons els criteris subjectius d’experiència o especialització. Aquest criteri beneficia a la gerència i, sovint, al personal més afí a les elits dirigents que aprofita l’avinentesa per promocionar-se.
TELETREBALL: PRESENCIAL MIXT
L’acord que regula el teletreball a la Diputació acorda una valoració als 6 mesos de la seva implementació. La CGT reclamarà una revisió d’aquells col·lectius, com biblioteques o l’SPOTT, que per les seves funcions, s’haurien d’incloure, a parer nostre, dintre de la classificació de presencial mixt (https://bit.ly/3r6H9rs).
VACANCES
Us recordem que el període de gaudiment de les vacances és, preferentment, els mesos de juliol, agost i setembre (https://bit.ly/3wD2ubV). Si durant el període de les vostres vacances esteu de baixa heu de seguir aquestes indicacions per recuperar-vos els dies: https://bit.ly/3wG7Djf. Son les vostres vacances i no esteu obligades a respondre correus de feina o agafar el telèfon del regidor, alcalde o tècnic de cultura de torn.
Us desitgem un bon estiu. Descanseu, llegiu i, quan torneu de vacances, amb les piles recarregades afilieu-vos a la CGT, si encara no ho heu fet. Entre tots i totes podem canviar la dinàmica de la Gerència.
Secció Sindical de la CGT a la Diputació de Barcelona
Comissió de Biblioteques
12 de juliol del 2022
Més informació a:
—-
Comunicat en PDF, per a descarregar: Clicant aquí.