Personal de la Xarxa de Biblioteques Municipals: Fem que totes les hores treballades comptin!

PERSONAL DE LA XARXA DE BIBLIOTEQUES MUNICIPALS: FEM QUE TOTES LES HORES TREBALLADES COMPTIN!

Companyes, companys,

A partir del 22 de març el personal de la Xarxa de Biblioteques Municipals ha de fitxar on-line. Segons el Cap del Servei d’Administració de RRHH, aquest control horari obeeix a la voluntat de la corporació de conèixer les jornades i les hores que fa el personal de la XBM i si realment en fan més que les estipulades al calendari laboral (https://bit.ly/3fhl0AM).

Des de la CGT hem traslladat la nostra reivindicació a la Comissió Tècnica de la XBM, sobre la conveniència que el personal de les biblioteques tingui el mateix control horari que la resta de personal de la Diputació. És a dir, un rellotge en el seu centre de treball. Les oficines de l’ORGT (Organisme Autònom de Gestió Tributària), per exemple, tenen aquest sistema i es troben en alguns casos en equipaments municipals on, sovint, només hi treballa un sol empleat de la Diputació. Una situació idèntica a la de les biblioteques. La corporació, però, no ha contemplat la nostra proposta.

També hem insistit a la Comissió Tècnica de la XBM que el fitxatge on-line contempli 10 minuts més per cada entrada i sortida del personal. Moltes treballadores que han participat a la prova pilot ens heu fet arribar aquesta petició i així ho hem traslladat a la corporació. Malauradament la Diputació no la veu necessària.

Des de la CGT creiem que, malgrat els inconvenients abans esmentats, el control horari del personal de la XBM és una oportunitat de posar de manifest el greuge comparatiu que pateix aquest col·lectiu respecte la resta de treballadores de la Diputació. D’aquesta manera quedarà constància que el personal de les biblioteques i bibliobusos sí fan més hores que les que estipula la jornada anual, que sovint no es compleix el temps de descans ni es recuperen les hores en escreix. També quedarà en evidència la discrecionalitat d’algunes caps directes en denegar el gaudiment dels permisos (exàmens, visites mèdiques, permisos per absentar-se menys d’una jornada laboral, etc) escudant-se en les necessitats del servei. Ho diem aquí i ho hem dit davant de la Lola Miró, Directora dels Serveis de RRHH de la Diputació, de la Marta Cano, Gerent del Serveis de Biblioteques, i de la Paqui Manjón, Cap de la Unitat de RRHH de la Gèrencia de Serveis de Biblioteques: “El servei que ofereixen les biblioteques públiques no s’ha de garantir en detriment dels drets de les seves treballadores”.

D’altra banda, no estem d’acord que en aquest control horari s’excloguin les hores de teletreball. Si el que vol la Direcció dels Serveis de RRHH de la Diba és conèixer les jornades i hores que treballa el personal de la XBM no entenem perquè no s’han de comptabilitzar les hores de teletreball. Segons es diu al Protocol (https://bit.ly/3tXpyQE) “s’establirà per l’espai personal un sistema de control remot de la jornada de treball de manera universal per a tots els empleats i empleades que puguin treballar mitjançant modalitats no presencials de treball”. Fet que actualment no es produeix.

Si no es compten les hores de teletreball el resultat pot ser molt perjudicial per al personal de la XBM: el nombre de jornades comptabilitzades serà menor a les jornades reals treballades. Us animem, doncs, a que introduïu també a l’espai personal les hores que feu en modalitat de teletreball. Fem que totes les hores treballades comptin!

La Secció Sindical de la CGT hem demanat al Cap del Servei d’Administració de RRHH de la Diba que la Comissió Tècnica de la XBM tracti també altres temes que afecten a aquest col·lectiu, com ara: retribucions derivades del treball de dissabtes (matí i tarda), valoració de llocs de treball, prevenció de riscos, borses i contractes, formació, itinerants i bibliobusos.

També estem treballant perquè el personal de les biblioteques, i especialment les itinerants, siguin incloses en la Comissió de Planilles. En aquesta Comissió es tracten les incidències de les treballadores sotmeses a horaris a torns, i creiem fermament que les itinerants pateixen de moltes incidències en el seu horari habitual que no tenen un tractament específic.

Us recordem que al blog de la CGT (https://bit.ly/3douS9l) teniu informació sobre els vostres drets laborals i aspectes bàsics a tenir en compte amb la vostra relació amb RRHH.

Volem treballar plegades per a millorar la qualitat dels serveis públics, però sense perdre cap dret laboral. Fes-nos arribar les teves propostes a través de la nostra delegada sindical de biblioteques, la Ivana Ares Seijo (aressi@diba.cat).

Salut!

Secció Sindical de la CGT a la Diputació de Barcelona

Comissió de Biblioteques

26 de març del 2021

—-

Comunicat en PDF, per a descarregar: Clicant aquí.

Aquesta entrada ha esta publicada en Biblioteques, Jornada. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s